Min oplevelse med Flyhjaelp.dk

 - Estimated reading time: 3 minutes

Jeg hedder Halfdan og jeg har lavet Billigeflybilletter.dk. Som iværksætter har jeg været heldig at kunne rejse en del og det skriver jeg om på bloggen her.

27. december 2016 skulle jeg med min kæreste flyve fra Aalborg og hjem til København med Norwegian.

Vi havde plads på en af de 5 dagelige ruter og vores billet var booket i god tid en måned forinden.

Men 5 timer før afgang, klokken 11 om formiddagen, sker det, der bare ikke må ske, mens vi spiser morgenmad med vores familie.

En SMS dumper ind til telefonen. Vores fly er aflyst. Der er ingen grund. Vi kan ombooke på et af de andre fly, men de er – hovsa – også aflyst.

På dagen finder vi ikke ud af hvorfor, vores fly aldrig kommer til at flyve. Først flere dage senere finder vi ud af, det er strandet i Spanien. Vi ved stadig ikke hvorfor, det aldrig kom til Danmark.

På dagen booker vi i stedet billetter med Danish Air Transport, så vi kan flyve hjem med propelfly fra Karup til København i stedet.

Et halvt år senere bliver vi ad omveje opmærksomme på, firmaet Flyhjaelp.dk, der tilbyder at hjælpe dig med at indhente din erstatning i forbindelse med flyforsinkelse- og aflysning. Vi spidser ører. For det er jo lige netop, hvad det skete for os.

EC Regulation 261

Reglerne omkring erstatning ved forsinkelse og aflysning af dit fly hører hjemme i EU-lovgivningen – nærmere bestemt EC Regulation 261. Den medfører, at på flyveture i, til eller fra EU, så skal flyselskaberne give dig en erstatning, hvis flyet i væsentlig grad forsinkes eller aflyses, og det ikke er uundgåeligt for flyselskabet (eksempelvis i forbindelse med ualmindeligt dårligt vejr).

Flyselskaberne selv mener altid, det er som følge af dårligt vejr og tekniske problemer, de ikke kan stilles til ansvar for, dine fly bliver forsinket.

Men nylige afgørelser fra det danske retssystem viser, det ikke er tilfældet. Du har i de fleste tilfælde ret til en erstatning.

Jeg satte med min kæreste Flyhjaelp.dk på sagen.

Det eneste vi skulle gøre var at videresende de kvitteringer vi fik, da vi bestilte billetterne tilbage i november 2015. Så var Gustav på sagen.

Cirka 3 måneder efter hører vi fra Flyhjaelp.dk, at de efter adskillige rykkere nu har fået Norwegian til at indvilge i at betale os en erstatning på det samlede beløb af 3.500 kroner.

Yderligere 2 måneder efter kommer pengene faktisk ind på Flyhjaelp.dks konto. Og blot en uge senere får vi 2.800 kroner – med 700 kroner fratrukket til virksomheden for deres hjælp – ind på vores konto.

Vi har intet gjort udover at sende dokumenterne til at starte med og havde forlængst i øvrigt fået refunderet billetternes direkte omkostning fra Norwegian. Det var således et ualmindeligt pænt plaster på såret vi fik ved at sende sagen videre til Flyhjaelp.dk.

Noget, jeg også har kvitteret for med en anmeldelse på virksomhedens Trustpilot-side:

trusptilot flyhjaelp

Tak til Gustav, der førte vores sag for os. Jeg ønsker firmaet al held og lykke fremadrettet og er glad for, vi for et halvt år siden sendte sagen ind til en vurdering!

 

Udgivet i Blog

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*