1-5 stjerner – Hvad betyder hotellernes stjerner?

 - Estimated reading time: 2 minutes

Jeg hedder Halfdan og jeg har lavet Billigeflybilletter.dk. Som iværksætter har jeg været heldig at kunne rejse en del og det skriver jeg om på bloggen her.

Danmark er med i europæiske Hotelstars Union. Det betyder, at vi følger de objektive krav for, hvornår et hotel har fra 1-5 stjerner.

Men hvad er forskellen egentligt på 3 og 4 stjerner?

Vi har kigget på Hotelstars Unions hjemmeside og har fundet listen over krav til hotellerne. Den er oversat til dig herunder, så du kan se, hvad du får, når du vælger det lidt dyrere værelse.

Husk at kravene herunder gælder for de lande der er med i Hotelstars Union – det er således andre, om end lignende, krav, der gælder i fx USA og Thailand. 5 stjerner i New York er ikke det samme som i Paris. Når du søger efter hoteller hos os, kan du altid sortere efter stjerner uanset land.

1 stjerne får du allerede ved et værelse med bad og toilet, mens du skal give en personlig hilsen med blomster til alle gæster, have døgnåben reception, parkering og renseservice med højest en times tilbagelevering for at opnå de magiske 5 stjerner.

De fulde krav – som du også kan læste på Hotelstars Unionens hjemmeside her – fremgår herunder:

1 stjerne:

  • Aircondition
  • Daglig rengøring
  • TV
  • Bord og stol
  • Sæbe i badeværelse
  • Håndklæder
  • Reception
  • Telefon
  • Morgenmad tilgængelig
  • Mulighed for at købe drikkevarer
  • Opbevaringsmuligheder

2 stjerner:

  • Morgenmadsbuffet
  • Læselys i sengen
  • Internet på værelse eller i fællesområde
  • Betaling via kreditkort
  • Shampoo m.v.
  • Linnedklæder
  • Tandbørste, tandpasata m.v.

3 stjerner:

  • Reception åben i 14 timer, tilgængelig med telefon 24 timer i døgnet, tosproget personale
  • Lounge i receptionen, kuffertservice tilgængelig
  • Drikkevarer i selve værelset
  • Telefon i selve værelset
  • Hårtørrer
  • Spejl og opbevaring i rummet til kuffert
  • Sytøj, skopudsningsværktøj, vaskeservice og strygejern
  • Mulighed for flere puder og dyner
  • Et systematisk klagemodtagelsessystem

4 stjerner:

  • Reception åben i 14 timer, telefonservice i 24 timer
  • Lobby med sæder og hotelbar
  • Morgenmadsbuffet via roomservice
  • Minibar eller 16 timers drikkeservice med roomservice
  • Sofa med bord
  • Badekåbe efter ønske
  • Kosmetiske produkter, et større spejl, varmelegemer i badeværelset

5 stjerner:

  • Reception åben 24 timer i døgnet, personale taler mange sprog
  • Parkeringsservice
  • Concierge
  • Stor indgangshal med mange sæder og drikkevarer
  • Personlig hilsen til alle gæster med blomster eller gave i rummet
  • Minibar og mad i rummet med 24-timers roomservice
  • Personligt udvalgte kosmetiske produkter
  • Computer i værelset efter ønske
  • Pengeskab i rummet
  • Strygeservice indenfor 1 time
  • Mulighed for at slukke lyset og lukke lyd ude om aftenen

God hoteljagt!

Udgivet i Uncategorized

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*